HTML

Pacific Time

A Csendes-óceán két partja és ami közte van. Főleg Tajvan.

Friss topikok

• Urancityhero: Aki ezt írta, az nem járt Thaiföldön, vagy ha igen, akkor egy szimpla idióta. Varázslatos hely, ke... (2017.06.18. 15:11) Thaiföld, egy mosoly nélküli ország
  • aranyjohnny: Szintén a Carrefour-ban kiváló pékáruk kaphatók, kenyér, zsemle, bagett, ciabatta. (2012.11.04. 21:08) Enni Tajvanon
  • sokasebi: @kuanyin: Biztos? A Kínai Köztársaság 1912. január 1.-én lett kikiáltva, így 1912. lett az első év... (2012.11.03. 13:00) Érdekességek Tajvanról
  • initram5: Nagyon élvezetes leírás, várjuk a többi bejegyzést! :) (2012.11.03. 09:51) Vásárlás

Címkék

Hogyan utazzunk Bangkokba (vagy Taipeibe) - Szájbarágó

2012.11.25. 12:38 sokasebi

Utazzunk Bécsből, EVA AIR járattal mely minden szerdán, pénteken és vasárnap 19,25-kor, BR 62 járatszámmal repül Taipei-be bangkoki leszállással. (Bécsből Bangkokba van járata az Austrian Airlines-nak is, Taipei-be pedig a nevében ellentétben nem kínai China Airlines közvetlenül is repül. Ferihegyről mindkét város csak átszállással érhető el.)

A Népligetből 13,45-kor indul egy Volánbusz által üzemeltetett wifi-vel is ellátott panorámabusz, mely 17,10-kor van a reptéren. A busz közvetlenül a terminál előtt áll meg, nem kell sokat gyalogolni. A terminálban az érkezési szintre érkezünk, itt boltokat, kávézókat és gyorséttermeket találhatunk. Keressünk egy mozgólépcsőt ami egy emelettel feljebb visz. Nem kell sietni, a gépre becsekkolni csak 17,25 után lehet. Keressük meg a légitársaság pultját. Feladjuk a bőröndünket, majd az útlevél-ellenőrzés után bejutunk a tranzitba.

Itt is vannak boltok, kávézók, éttermek, de leülni nem nagyon lehet. 18,25 körül egy biztonsági átvizsgálás után be lehet menni a kapunál lévő elkerített részhez, ahol már csak székek vannak. A beszállókártya alapján megmondják hogy melyik részen üljünk le, ennek majd a beszállítás során lesz jelentősége. 19,00 körül be lehet szállni a gépbe,
19, 25-kor megkezdődik a hátratolás és hamarosan fel is szállunk. Párnát, takarót adnak, helyezkedjünk el kényelmesen, cipőt le, füldugót be! Készüljünk fel, hogy a gépen nagyon hideg lesz. Néha még a sapka is kell.

Az előttünk lévő ülészsebben található : egy vészhelyzeti tájékoztató, egy fedélzeti magazin, egy tévéműsor és duty-free katalógus, egy hányózacskó.

A gépen mindenki előtt van monitor, a szórakoztató rendszer távirányítója pedig a karfában található. A főmenü : mozifilmek, tévéfilmek, zene, játékok, gyereksarok, navigáció.

A mozifilmek között a legfrissebbeket is megnézhetjük. Az amcsi filmek eredeti nyelven kínai felirattal, a kínaiak angol felirattal mennek. A tévéfilmek között sorozatok is vannak pl. dr. House, Jóbarátok. A játékok között tetris meg hasonlók. A navigációban nézhetjük, hogy éppen merre jár a gép. A gyereksarokban a gyerekeknek szánt filmek és játékok vannak összegyűjtve. A játékokhoz el kell fordítani a távirányítót 90 fokkal.

Kb. a felszállás után egy órával hozzák a vacsorát. Italválaszték : ásványvíz, kóla, rostos üdítő, sör, bor. Ételválaszték : csirke, marha és tengeri herkentyű (chicken, beef and seafood). Elég nehéz megérteni a személyzet angolját, ha mi sem beszélünk jól angolul és sokat kérdezősködnek feleslegesen, érdemes használni az "it's all the same" vagy "no matter" kifejezéseket, mindkettő jelentése : mindegy. Vacsora után még egy italosztás és lámpaoltás, lehet aludni. Ha éjszaka megszomjazunk, a konyhában találunk innivalót.

A gép kb. 10 órát repül Bangkokig, tehát a saját óránk szerint reggel 6 körül érkezünk meg. Az bangkoki időben déli 12 óra, mert 6 órával vannak előrébb (téli időszámítás esetén).

Leszállás előtt egy órával hozzák a reggelit. Közben lehet sorban állni a vécékhez, meg osztogatnak immigration card-ot is, amit a belépéshez ki kell tölteni. Szükséges adatok : név, szül. dátum, állampolgárság, útlevél szám, járatszám, hotel neve. Az "arrival card" részt fogják elvenni, a másikat meg kell őriznünk hazautazásunkig.

Leszállás után, ha Bangkok az úticélunk, kövessük a népet, meg a "way out", "immigration" vagy baggage reclaim" feliratokat. Először van az útlevélvizsgálat, szerencsére magyar állampolgárként már nem kell vízum, ha kevesebb mint  30 napig maradunk. Majd ha beengedtek az országba, akkor felvehetjük a poggyászunkat és elindulhatunk a kijárat felé. Közben elméletileg áteshetünk egy rutin vámvizsgálaton is.

Bangkokban a reptéri pénzváltók elég barátságtalan árfolyamon váltanak pénzt, a taxi ellenben olcsó. Van reptéri metró is, irány a szálloda!

Leszállás után, ha Taipei az úticélunk, akkor is minden poggyászunkkal együtt el kell hagynunk a gépet. Kövessük a népet, de hagyjuk, hogy a földi személyzet a kezünkbe nyomjon egy transfer feliratú kártyát. Kövessük a kártyásokat, ill. minden szembejövő reptéri alkalmazottnak mutassuk fel azt, így ők majd a helyes irányba terelgetnek. Végig kell mennünk a folyosón, majd a végén befordulva ismét biztonsági átvilágítás következik. Azután egy mozgólépcső felvisz egy emelettel feljebb és ismét visszasétálhatunk a gépünkhöz. A gép egy órát áll Bangkokban, ha gyorsak vagyunk az átvizsgálásnál, még körülnézhetünk a reptéren. Azért jó ez az átszállás, mert ugyanaz a gép megy tovább, tehát akármennyit is késett, nem tudjuk lekésni a csatlakozást.

Utána ismét felszállás, 3 és fél óra repülés, ebéd és immigration card kitöltése a fedélzeten és megérkeztünk Tajvanra. Vízum nem szükséges 90 napig. A repülőtérről taxival vagy panorámabuszokkal juthatunk be Taipeibe, a transzfer ideje kb. egy óra.

Jó nyaralást!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.